tisdag 13 december 2011

Tisdag

Hej! idag känns saker och ting lite bättre. men jag har suttit och tänk att jag kanske ska skriva ut det i bloggen ändå, om vad som hände igår.. eftersom det är många som har frågat och kanske inte riktigt förstår.

Jag har haft ont i magen i nästan 1 helt år. har inte känt att jag direkt har behövt att kolla upp det, fören förra veckan. då hade jag så fruktansvärt ont i magen, låg mest bara hemma och hade svårt att gå. jag for till vårdcentralen och dem bokade en tid åt mig på Gyn i stan. Så igår var jag alltså på gyn och blev undersökt. allt såg bra ut förutom att på Vänster sida om äggstocken så hade jag en cysta som var 3 gånger 4 cm. En cysta är inte farligt men man ska gå med jämna mellanrum och kolla till den, Men när jag fick se den högra äggstocken så var det en jätte stor svart ring den var 5 gånger 4 cm stor.. själv så fick jag förstås lite panik.. Och dem trodde att det också var en cysta men inte säkert, dem sa också att den kunde vara en tumör.. när dem sa ordet tumör så visste jag inte vad jag skulle göra. dem började berätta om operation och vad det innebär osv. men nu till en början ska jag äta mina tabletter sen får vi hoppas på att när jag kommer tillbaka dit att det verkligen bara var en cysta.

Det var det som hände igår och även idag så känns allt så konstigt, man tror inte att det ska hända en själv. men om det nu skulle vara en tumör så ska dem ta bort den, och jag tackar GUD för att den sitter bra till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar