tisdag 21 maj 2013

Arvid rulla från mage till rygg!

Godmorgon, imorse vaknade arvid klockan 06:00 det har börjat bli att han alltid vaknar då så det är bara att kliva upp. men han brukar bara vara vaken i 1 timme då sen sova en timme, så det är ganska skönt att då kan man lägga sig och sova själv också. Arvid kan nu sitta själv på golvet utan stöd. självklart ramlar han bakåt eller åt sidan efter ett tag. men lille man är sååå duktig! han har fått sina 2 tänder där nere och nu börjar dem verkligen synas när han skrattar så ser man dem ganska tydligt. Arvid har alltid  hatat att ligga på mage, så har inte haft honom så mycket så, men måste säga att jag är så förvånad att han är såå duktigt ändå, igår märkte jag att han har börjat göra "armhävningar" när han ligger på mage och vips så låg killen på rygg han rullade alltså från mage till rygg igår kväll den 20/5 är så stolt! blev jätte chockad när det hände satt och hejjade på honom och jajjemen han klarade det! Det är så skönt också att arvid har blivit glad och nöjd igen! När han höll på att få tänderna så var han jätte grinig det ända jag fick göra var att bära runt honom hela tiden och när han skulle sova fick jag bara sitta och vagga honom! men nu är han glad och kan roa sig själv och somnar själv i sin säng. dem här dagarna då det har varit så varmt har vi varit ute hela dagarna! hur skönt som helst i helgen fick vi väldigt mycket gjort! i fredags var sofia och sussie här på besök och jag hade en sån tur att dem ville hjälpa mig att olja in ute möblerna, sen på lördagen så oljade jag och daniel in altanen tog 2 timmar sen var det klart! sen i söndags så blev det storstädning här hemma och putsade alla fönster så nu är allt gjort, har krattat klart också. så nu är det bara att säga välkommen sommaren och bara njuta! idag blir det nog inget speciellt att göra. mamma min lär komma över vid 12 tiden och vilja leka med arvid. annars blir det nog bara en lugn dag.

jag har ju planterat potatis, sallad och jordgubbar såg igår att salladen har börjat komma fram nu! kommer bli toppen när man bara kan gå ut och plocka in lite sallad!

Måste bli bättre på att ta bilder på arvid igen har ju sjukt mycket bilder på datorn på lilleman men nu var det nog 2 veckor sen jag tog ens 1 bild på honom så det är nog dags att börja ta med sig kameran vart man än åker! tycker det är jätte kul att ha mycket bilder och kommer verkligen vara kul att kolla på alla bilder om några år! Men jag brukar aldrig ta med mig kameran om vi åker någon stans för det är ändå ingen som vill vara med på bild förutom daniel och arvid haha. Nä nu ska jag ta och äta frukost och dricka kaffe så man piggnar till ordentligt!

Juste höll på att glömma att igår så klippte jag mig men det blev bara att klippa igenom håret och toppa men är nöjd känns så fräscht när man nyss har klippt sig!
Färgade ju håret röd/brunt för några veckor sen men börjar känna nu att jag inte riktigt trivs i det.. kommer ju inte bli snyggt när solen har blekt de, är inte en sån som håller på att färga håret hela tiden brukar typ göra det 2 gånger om år, så känner att denna färg var inte så praktisk, blir nog att färga över med vanlig brun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar