lördag 27 oktober 2012

Högt undertryck och snöstorm

Har nyss klivit upp, igår åt jag middag hemma hos mamma blev tacos. Sen kollade jag hur mitt blodtryck såg ut och hade 140/100? Så väntade ett tag och kollade igen men låg fortfarande på samma förutom att övertrycket ändrades.. Så jag fick lov att ringa in till förlossningen och berätta och dem ber mig att komma in på en undersökning så de var bara att ringa daniel och be honom komma hem ifrån jobbet och sen dra in till stan. Bebisen mådde bara bra inne i magen. Men dem blev väldigt oroliga över att mitt undertryck ligger på 100.. Dem kollade 3 gånger och första gången då jag kom in låg det på 160/100 och sen var det tillbaka på 140/100 när jag hade suttit ett tag. Men dem ville inte lägga in mig på BB men ska tillbaka dit imorgon och göra nya prover och sen på måndag ska jag till specialmödravården och göra ännu ett till ultraljud. Men jag skulle ringa in om jag fick huvudvärk eller om mitt undertryck skulle höjas och ligga över 100. 

Nåja nog om det, Var jätte mysigt när vi skulle åka hem igår kväll då snöade de jätte mycket!! och nu när jag klev upp så ligger snön fortfarande kvar! :D Men den lär ju försvinna nu under dagen.. Ska snart ta och ringa mamma och höra hur hon mår idag ;) i natt fick man några jobbiga fyllesamtal. Tror man skulle ha haft stängt av telefonen.. Men man får skylla sig själv.

Nu ska jag ta mig lite frukost :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar