fredag 5 oktober 2012

Uppdatering v.33

Nu har jag gått in i vecka 33! och nu börjar det verkligen kännas, varje dag så längtar jag till förlossningen, vill bara ha tillbaka min kropp nu, Att kunna ligga och sova hur man vill, att kunna sitta i soffan hur man vill, att kunna ta på sig sockarna, kunna bära matkassar.. Ja det finns hur många saker som helst. men det jag saknar mest är nog att kunna ta mig en promenad utan att få ont.. Det är verkligen en upplevelse att va gravid och underbart. men vissa dagar är det väldigt deprimerande när man te.x bara ska ta upp en sak ifrån golvet.. Ja detta blev ju lite av ett klagoinlägg Men såna måste också få vara med. Men ni som är gravid eller har varit vet jag vad pratar om. Hade ultraljudet i måndags och det var verkligen häftigt alltså helt sjukt vilka grejer dem har idag? allt var bara bra med bebisen dem kollade blodmängden i navelsträngen och mätte ljud i hjärnan på honom. Kollade även fostervattensmängden och hur han låg. Dem kunde till och med säga vad han vägde nu? ja helt fantastiskt trodde inte att dem kunde kolla sådär mycket med ultraljud. Bebisen vägde 2,2 kilo i måndags. så det är en stor bebis vilket jag inte ser fram emot.. Men det ska nog gå bra. Hade barnmorskan igår och alla prover var super bra och barnmorskan var väldigt fascinerad över hur stor och rund magen var. Och den hade vuxit mycket på bara 3 veckor. Bebisen är fixerad vilket känns skönt att veta, han har halkat ner också så han ligger där inne och är redo för att möta världen. Barnmorskan sa åt mig att packa BB väskan nu så att de är gjort och se till att jag har alla papper i ordning. Kändes ganska overkligt när hon börjar säga att snart är det dags.

har börjat ha väldigt mycket halsbränna nu, det är varje dag hela dagarna. inget som jag stör mig sådär jätte mycket på men det är bara jobbigt när man ska äta för då är det inte gott alls. Sen är det lite jobbigt att när jag blir kissnödig så MÅSTE jag gå på toa. har även börja få ont i ryggen igen som jag hade i början av graviditeten.. och det är jätte jobbigt. och sen tröttheten.. sover väldigt dåligt på nätterna men det spelar ändå ingen roll om jag vilar under dagen, jag är lika trött ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar