söndag 2 juni 2013

gravidkilona

under min graviditet så gick jag upp hela 22 kilo och jag kände paniken och tänkte hur sjutton ska jag få bort dem sen? Men kilona dom bara försvann det var 7 kilo som jag själv var tvungen att kämpa bort, men det gick ändå väldigt bra tycker jag, gick bara vardagspromenader och gjorde lite övningar hemma. Nu väger jag som jag gjorde innan jag blev gravid, och jag förstår ju att man måste träna för att se ut som man gjorde innan men är absolut inte nöjd med min mage för fem öre! visst att jag var lite mullig innan jag blev gravid men hade absolut inte denna mage som jag har idag... Men jag har varit ganska duktig på att köra plankan iallafall från början och nu har jag börjat ta tag i det igen, fick ett tips av en kompis att köra plankan i 3 min, alltså typ 1 min, vila 20 sek och sen fortsätta så, det ska tydligen ge ett bra resultat bara på ett tag, så nu har jag tänkt att köra igång med det! när jag prövade plankan första gången så klarade jag 20 sek.. haha bra jobbat ida! Men nu står jag lite öven 1 min, så det går ändå fort bara man ger sig fan på att klara det! 

Nu har jag och daniel kört ett tag med att vi väger maten och tycker att det funkar riktigt bra! trodde att det skulle vara jobbigt efter ett tag men absolut inte det funkar hur bra som helst! och de ger ju resultat. Men är ändå väldigt nöjd med mig själv efter graviditeten med tanken på att jag var så stor! trodde att man skulle se värre ut haha. 

I morse när man vaknade så blev man ju inte direkt så glad när man ser att det regnar ute.. så jag och arvid får ta en dag hemma bara, har precis duschat och när arvid har vaknat upp efter sin vila så hade jag tänkt att bada honom. Sen blir det nog bara massa söndagsmys! Juste arvid har blivit så duktigt nu på att gå framåt i gå stolen! han är så söt, han går/hoppar fram haha, jätte söt. I morse när daniel skulle fara på jobbet så stod vi i hallen och arvid vid köksborden och han kämpade verkligen för att komma fram till pappa, men han tyckte att det gick sååå sakta så han gav upp och blev ledsen. men då hjälpe jag honom och åh vad glad han blev! gullunge. 

Nu har arvid också kommit på att om man kastar något på golvet så är det alltid någon som plockar upp det! han satt i daniels knä och kastade en leksak på golvet så att jag fick plocka upp den hela tiden och varje gång jag sträckte ut den för att ge honom den då tok skrattade han och kastade den igen! gullunge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar