måndag 3 juni 2013

Måndag!

Godmorgon! i morse blev det absolut ingen bra start på dagen... arvid var jätte grinig, och jag kan nog räkna ut varför, alltså när arvid var mindre så var det här med sömnen inte så speciellt han somnade när han var trött men så kanske dem flesta bebisarna gör. och allt eftersom han har blivit äldre så har jag märkt mer och mer hur viktig sömnen är för arvid. han vilar 3 gånger under dagen och då är det 1 timme i stöten, och detta har bara blivit så för kanske 1 vecka sen, han somnar nästan alltid på en gång alla stunder förutom 1 och det är vid 3 halv 4 tiden, förstår inte varför just då. Men då är det inte bara att lägga ner honom i sängen, då brukar han vilja att man vaggar honom i vagnen eller går en promenad. Igår när vi var hemma hos daniels mamma och janne, så blev det att arvid bara vägrade att sova, så jag tänkte bara visst han får vara vaken då,  då får vi se hur han blir, och det gick ju ganska bra han var glad och lekte, men var nog mycket för att vi inte var hemma, är ju roligt att vara med farmor och janne tycker arvid. Men när vi kom hem så vart det grin men han somnade ändå hyfsat fort, men nu är han inte rolig! Så det jag har lärt mig nu är att, JAG MÅSTE ALLTID HA MED MIG VAGNEN! fattar inte varför man glömmer den hela tiden?! den står alltid på framsidan vid ytterdörren och man går förbi den hela tiden, men nä aldrig att man får med den. Nä skärpning på mig!

Idag blir det nog inte att göra så mycket, såg på vädret att på eftermiddagen så ska det regna, ganska mysigt ändå! Men tråkigt att man inte kan vara ute. har blivit en riktigt ute människa nu när jag har arvid, vi är jämt ute.

Daniel har jobbat hela helgen så vi har inte gjort så mycket, förutom igår då vi for in till stan. Han är duktig som orkar jobba först mån-fre hela dagarna och sen även helg. Men jag längtar till nästa helg. Då jobbar daniel inte. och då ska Åsa och janne komma också! det ska bli jätte kul! :D kommer nog arvid att tycka också! ;)

Nä nu ska jag ringa mamma och höra om hon vill komma över på kaffe. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar